دسته بندی نشده

فرش خوب از کجا بخریم؟

b3

تقارن یا بررسی فرش از لحاظ طرح و اندازه
برای خرید فرش لازم است به اندازه های آن توجه کنید. چند سانتی متر اختلاف در ابعاد فرش در قسمتهای بالا و پایین طبیعی است و اصولاً از ویژگی های فرش دستباف به شمار میرود، پس می توان از آن چشم پوشی کرد ولی اختلاف اندازه ی بیشتر از این به خصوص در قالیچه های کوچک، عیب فرش به شمار میرود

خرید فرش همیشه از جمله دغدغه هایی ست که ممکن است شما را درگیر خود کند. اگر قصد شما خرید فرش دستبافت باشد؛ این دغدغه پر رنگ تر پررنگ تر خواهد شد چرا که حالا باید از اصل بودن فرش هم اطمینان حاصل کنید اما هنگام خرید فرش باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اطمینان از ثبات رنگهای فرش
فرش را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی بررسی کرد رنگ فرش در جهت خواب آن تیره تر از رنگ فرش در خلاف جهت خواب آن به نظر میرسد. در نتیجه خطوط طرح در جهت عکس خواب به شکل مشخص تری دیده میشود.
فراموش نکنید رنگ فرش باید در تمام سطح آن یکنواخت باشد به ویژه در فرشهای کف ساده، دو رنگی و اختلال رنگ نمود بیشتری پیدا میکند

بررسی پشت فرش از نظر تراکم کوبیدگی پودها و یکنواختی طرح
مهمترین عاملی که در انتخاب فرش دستباف باید به آن توجه کنید بافت فرش .است. برای اطمینان از کیفیت بافت بهتر است پشت فرش را بررسی کنید. با مطالعه کردن پشت فرش نکته هایی مثل تعداد گره ها نحوهى تراكم کوبیدگی پودها و یکنواختی طرح را بهتر متوجه میشوید.

بررسی فرش از لحاظ پوسیدگی و رفو شدگی
برای این کار کافی است پشت فرش را با دقت بررسی کنید قسمتهایی را که بافت ناجور داشته یا احتمالا پوسیده یا رفو شده باشند از پشت فرش بهتر میتوان تشخیص داد.
قسمتهای رفو شده معمولا زبرتر و محکم تر از دیگر نقاط فرش است و با کمی دقت میتوانید علائم سوزن خوردگی را در آنها ببینید علاوه بر این با تا کردن فرش در سمتهای مشکوک به ،پوسیدگی صدای خفیف و مخصوص شکستگی شنیده خواهد شد.

خرید از مغازه ی معتبر
مهمترین عاملی که در خرید فرش دستبافت موثر است؛ خرید از مغازه معتبر در زمینه ی فروش فرش دستبافت است.
خرید از چنین مغازه ای به شما کمک میکند تا با خیالی آسوده و بدون نگرانی طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و بدون دغدغه خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *