دسته بندی نشده

تاثیر رنگ فرش بر دکوراسیون خانه

b2

فرشهای ایرانی در همه جای دنیا به عنوان عضوی جدانشدنی و فوق العاده لوکس در دکوراسیون داخلی به شمار می روند که اکثر طراح ها از آن برای افزودن فوت نهایی خود استفاده میکنند و جایگاه ویژه آن در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی غیرقابل انکار است. گاهی اوقات تجسم یک فضای کلاسیک شیک و لوكس بدون یک تخته فرش ایرانی واقعا غير قابل تصور است

صد و پنجاه سال قبل ادگار آلن پو شاعر و نویسنده مشهور آمریکایی :نوشت « ،فرش، روح يك خانه است.» سخن او به این معنی است که فرش پایه و اساس طراحی خانه است و همه چیز تحت تاثیر آن میباشد. وقتی فرشی را برای يك اتاق انتخاب میکنید چیدمان کلی اتاق را تعیین کرده اید وقتی فرش یا فرشهایی را برای یک اتاق انتخاب می کنید، در واقع رنگهای اصلی آن اتاق را نیز تعیین کرده اید انتخاب کردن فرش در ابتدا و بعد سراغ خرید مبلمان و دیگر وسایل رفتن بسیار راحت تر از راه های دیگر است.

فرش میتواند کف را به عنصر عمده فضا تبدیل کند. هم چنین طرحهای جهت دار فرش میتوانند به اندازه ظاهری کف از راه کوچک یا بزرگتر جلوه دادن یکی از ابعاد آن تاثیر بگذارند فرشها تکه های مجزایی از پوشش کف هستند که اغلب با حاشیه های زیبا و اندازه استاندارد بافته شده و برای پوشاندن تمام کف اتاق به کار نمی روند. پس از اینکه فضایی تعریف شد و فرش انتخاب شد نوبت به آن میرسد که نسبت به چیدمان لوازم و اثاثیه
مرتبط با دکوراسیون داخلی خانه اقدام کنیم

حوزه قرارگیری فرش


اتاق خواب
هر صبحی که از خواب برمی خیزید نخستین جایی که پایتان را میگذارید باید با یک کف پوش مناسب، گرم و نرم پوشیده شده باشد پس با توجه به ابعاد اتاق و سایز تخت ، نسبت به انتخاب فرش اقدام نمایید. دقت کنید که باید تمام یا بخش اعظم فرش زیر تخت قرار بگیرد از فرشهای گرد یا کوچک که بخشی از فضای پایین تخت را اشغال میکند، استفاده نکنید.

غذاخوری
فرش را طوری زیر میز غذاخوری قرار دهید که پایه های صندلی در هنگام عقب آمدن حتما روی آن قرار بگیرد. دقت کنید ابعاد و شکل فرش باید متناسب با ابعاد میز غذاخوری باشد و زمانی که زیر میز قرار می گیرد پنهان نگردد از آنجایی که میز غذاخوری بخش مرکزی فرش را پوشش می دهد، دقت کنید که فرش به اندازهای بزرگ باشد که الگو و بافت آن در اطراف میز غذاخوری دیده شود.

نشیمن
بهتر است در اتاق نشیمن فرش را طوری قرار دهید که مبلمان به طور کامل روی آن بنشیند. این امر موجب میشود که همه اجزای مبلمان اتاق مانند یک گروه عمل کرده و متحد به نظر برسند. حالت دیگر این است که حداقل پایه جلویی مبلمان روی فرش قرار بگیرد. در این حالت هم چنان توجه به سمت مرکز اتاق خواهد بود.

غیر معمول ترین حالت هم این است که پایه تمام اجزا ،مبلمان خارج از فرش باشد. این نوع سازماندهی برای آپارتمانهای کوچک ایده آل است. اگر می خواهید این حالت را امتحان کنید مطمئن شوید که طول فرش با کاناپه برابر است همین طور مبلمان را نزدیک فرش قرار دهید تا حس اتحاد هم چنان پابرجا بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *